Thursday, November 1, 2012

A gift for you...

But we’re not telling why!

楽天三木谷氏、予告なく「kobo Touch」送付した狙いに「お答 えできない」

[2012/11/01]

一部の楽天プレミアムカード会員のもと にKoboの電子書籍リーダー「kobo Touch」が予 告なく送付された件で、楽天の三木谷浩史代表 が1日の記者会見でコメントをした。

同氏に投げかけられた質問は、一部の楽天プレ ミアムカード会員向けにkobo Touchを送付した 狙い、いつまで続けるのか、どの程度送付した のか、というもの。この件に関して同氏は「ど ういう販売促進をしているかということについ ては残念ながらお答えすることができません。 申し訳ございません」とし、販売促進の一環で あること以外に何も明らかにされなかった。

本件は、10月24日頃から、一部の楽天プレミア ムカード会員向けに、何の予告もなく突然kobo Touchが届いたとして、ネット掲示板やTwitter上 で盛り上がった話題。既報のとおり「条件に あった楽天プレミアムカード会員向けのプレゼ ント」として、楽天側でも送付の事実を認める も、狙いなどは不明のまま。今回の会見でも三 木谷代表の口から明らかにされずに終わった。

http://news.mynavi.jp/news/2012/11/01/192/

Rakuten’s Mikitana says “I can’t answer” as to aim for sending “kobo touch” unannounced

Some of Rakuten’s premium account holders received Kobo’s e-reader “kobo Touch” unannounced, and Rakuten’s spokesman Hiroshi Mikitani commented regarding it to reporters on the 1 st .

Mikitani was asked what the aim of sending some Rakuten premium account holders the kobo Touch was, how long it would continue, or how many had been sent, etc. In response, he said “As for what kind of sales promotion this is, while it is regrettably, I cannot provide any answer” and offered no explanation other than it was linked to sales promotion.

Beginning on October 24, without any sort of forewarning, some Rakuten premium account holders suddenly received the kobo Touch and it became a big topic on internet bulletin boards and Twitter. As previously reported, “a present for Rakuten premium account holders who meet certain conditions,” Rakuten acknowledged the fact that it sent the e-reader, but the motive remains unclear. The press release ended without any details being revealed by Mikitani.

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